Gazdálkodás és menedzsment ágazat - Vállalkozási ügyviteli ügyintéző szakképzés
![]() |
![]() |
![]() |
A vállalkozási ügyviteli ügyintéző
- alkalmas a vállalkozás ügyviteli feladatinak végrehajtására;
- közreműködik a számviteli és pénzügyi feladatok, a mikro-, kis- és középvállalkozások számviteli és pénzügyi feladatainak ellátásában,
- kapcsolatot tart a munkatársakkal, ügyfelekkel,
- illetve rendezvényeket, megbeszéléseket szervez.
- képes ellátni a vállalkozások működtetéséhez szükséges gazdasági folyamatok terén a rábízott adminisztratív feladatokat;
- irodai, illetve vezetői asszisztensi feladatok lát el;
- kapcsolattartáshoz szükséges iratokat, leveleket, szabályzatokat, egyéb dokumentumokat készít, szerkeszt, kezel;
- vezeti a vállalkozások nyilvántartásait;
- részt vesz egyes finanszírozási feladatok adminisztratív részfeladataiban;
- feltérképezi és nyomon követi az aktuális támogatási lehetőségeket;
- közreműködik a vállalkozás üzleti tervének elkészítésében;
- előkészíti a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartások iratait, azokat kezeli és rendszerezi;
- kapcsolatot tart munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel, külső szervezetekkel;
- szervezeten belüli és kívüli rendezvényeket, programokat szervez.
Szakmai tantárgyak a 9-10. évfolyamon: | Szakmai tantárgyak a 11-13. évfolyamon: |
Digitális alkalmazások
Gazdasági és jogi alapismeretek
Kommunikáció
Munkavállalói ismeretek
Vállalkozások működtetésének alapismeretei
|
Adózási ismeretek
Dokumentumszerkesztés
Kis- és középvállalkozások gazdálkodása
Kommunikáció a titkári munkában
Könyvvezetési alapismeretek
Munkaerő gazdálkodás
Pénzforgalmi nyilvántartások
Szövegbevitel számítógépen
Titkári ügyintézés
Ügyfélszolgálati kommunikáció
Üzleti adminisztráció
|
![]() |
A jó vállalkozási ügyviteli ügyintéző kulcsszerepet tölt be a cég működésében, gyakorlatilag rajta keresztül fut át minden olyan dokumentum, információ, mely alapján a cég vezetése döntést hoz. |
![]() |
Tisztában kell lennie a hivatali protokollal, ügyelnie kell a megfelelő öltözködésre, a diplomatikus viselkedésre és az udvarias hangnemre. Gyakran közvetít a különböző vállalati részlegek között, így a személyes konliktusok elsimításában is - egyfajta mediátorként - jelentős szerepet vállalhat. |
![]() |
Tökéletesen ismeri a vállalat felépítését, valamint a beosztott vezetők feladat- és jogköreit. |
![]() |
Egyik legfontosabb feladata a hivatalos levelek megírása, melyeknek mind helyesírási, mind stiláris szempontból kifogástalannak kell lennie. A levelezést legalább egy idegen nyelven is művelnie kell. |
![]() |
Adminisztratív feladatai közül kiemelkedik az adatkezelés. Ezalatt nemcsak a precíz adatrögzítés értendő, hanem az iktatás, selejtezés is - az adatvédelmi szabályok betartása mellett. |
![]() |
Rendezvényszervezőként is helyt kell állnia. Gondoskodik az üzletfelek elszállásolásáról, helybeni mozgásukról, a tárgyalások nyugodt hátteréről. Gyakran kell költség-kalkulációt készítenie, így a gazdasági alapismeretek birtokában is kell lennie. |
A szakma keretében ellátható legjellemzőbb tevékenység,
valamint a munkaterület leírása, a legjellemzőbb betölthető munkakörök:
FEOR-szám | FEOR megnevezése |
3631 | Konferencia- és rendezvényszervező |
3641 | Személyi asszisztens |
4111 | Titkár(nő) |
4112 | Általános irodai adminisztrátor |
4113 | Gépíró, szövegszerkesztő |
4114 | Adatrögzítő, kódoló |
4121 | Könyvelő (analitikus) |
4122 | Bérelszámoló |
4123 | Pénzügyi, statisztikai, biztosítási adminisztrátor |
4131 | Készlet- és anyagnyilvántartó |
4134 | Humánpolitikai adminisztrátor |
4136 | Iratkezelő, irattáros |